۱۳۹۸ آبان ۲۵, شنبه

رازهای موفقیت در کسب و کار


ممکن است شما در یک کار خاص مهارت داشته باشید و اعتقاد داشته باشید که برای رهبری یک تیم و افزایش مهارت هایتان در این عرصه ساخته شده اید اما باید درک کنید که کار و روش های حرفه ای به طور مداوم در حال تکامل هستند و دنیای بیزینس دنیایی است که به خلاقیت و داشتن مهارت های مختلف نیاز دارد.
به گزارش آلامتو به نقل از lifehack؛ بنابراین برای دستیابی به مهارت های حرفه ای لازم، بهتر است برخی نکات را بیاموزید. در واقع فراتر از مهارت ها نکات زیادی وجود دارند که گرچه جزئی به نظر می رسند اما توجه به آن ها می تواند باعث پیشرفت شما در عرصه ی شغلی شود.


در عصر دیجیتال، قطعا برای موفقیت به مجموعه مهارت های زیر نیاز خواهید داشت:
1.   داوطلب شدن
بین تمایل داوطلبانه برای انجام یک پروژه و اجرای اجباری آن تفاوت زیادی وجود دارد. در واقع اجرای داوطلبانه یک کار می تواند شما را فرد مسئولیت پذیرتری نشان دهد. در محل کارهای مدرن، شما باید به طور کامل از کاری که انجام می دهید آگاهی داشته باشید، و در جهت انجام داوطلبانه آن بکوشید. تقویت و عمل مسئولانه می تواند چیزی باشد که باعث پیشرفت شما شود.
2.   سازگاری
امروزه سازمان ها دائما در حال تغییر هستند و لذا ترک یک کار نمی تواند راهکار مناسبی باشد؛ در عوض بهتر است خودتان را با کارتان سازگار کنید. چسبیدن به راه کارهای قدیمی یا قوانین منسوخ شده ممکن است واقعا به پیشرفت تان لطمه بزند.
آنچه که شما بدان نیاز دارید داشتن ذهنی باز برای رویکردهای جدید و افکاری است که به شما برای حل سریع تر مشکلات و یافتن راه حل های جدید کمک خواهند کرد. در حقیقت همه چیز به نحوه ی پاسخگویی شما به شرایط فعلی بستگی دارد.
بله ممکن است مجبور شوید قوانین و باورهای خود را کنار بگذارید و در مسیر جدیدی گام بردارید.
3.   شبکه سازی
امروزه یک مکالمه ساده دیگر واقعا یک مکالمه ی ساده نیست. یک مکالمه ساده می تواند به طور کلی باعث ایجاد تحولی اساسی در کار شما شود. چرا که شما نمی دانید چه چیزی در پشت یک مکالمه ی ساده نهفته است.
بنابراین تعامل داشتن با افراد مختلف و کسب راهنمایی های مختلف و به کارگیری آن ها در محل کار بسیار مهم است.
4.   تمرکز
تمرکز میزان کارآمدی شما را نشان می دهد. زمانی که چیزهای زیادی در اطرافتان وجود دارد که می توانند حواستان را پرت کنند تمرکز کردن دشوار خواهد شد.
همه ما در روز وقت خود را صرف انجام کارهای ساده ای مانند چک کردن ایمیل یا صفحات اجتماعی می کنیم و همین چیزها به سادگی ما را از انجام کارهای اصلیمان دور می کنند. اما هنگامی که بتوانید بر این چیزها غلبه کرده و حواستان را جمع کنید می توانید رضایت مشتریانتان را به نحو بهتری کسب نمایید.
5.   گوش دادن با دقت
گوش دادن با دقت سبب می شود که مفهوم مورد نظر را بهتر درک کنید. در واقع اگر خوب گوش نکنید و موضوع را متوجه نشوید هیچ کار درستی نمی توانید انجام دهید.
بله، کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات را دنبال کنید و از تمام موضوعات اطلاع یابید چرا که تنها در این صورت است که می توانید قضاوت های صحیحی داشته باشید.
6.   نوآوری
نوآوری چیزی است که می تواند سبب شود راه های خلاقانه تر و روش های جدیدتری را برای انجام کار خود پیدا کنید و لذا بتوانید همکاران، روسا و مشتریان را از دست خود راضی نگاه دارید. کار کردن خلاقانه سبب می شود که به کار سخت نیازی نداشته باشید چرا که اگر روش های نوین تری را به کار گیرید قطعا از شدت کارتان نیز کاسته خواهد شد.
7.   اعتماد به نفس
بین غرور و اعتماد به نفس تمایز قایل شوید و سعی کنید اعتماد به نفستان را بالا ببرید. گاهی اوقات، داشتن اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا دستاورد های قابل تحسین تری را به دست آورید و خیلی زودتر به اهدافتان دست یابید.
8.   رهبری
مهارت های رهبری می تواند نفوذ شما را در میان همکارانتان بیشتر کند و دستیابی به اهداف آینده را برایتان تسهیل نماید. هر کسی که مهارتهای رهبری دارد، همیشه در سازمان بیشتر به چشم می آید و قطعا فرصت های بیشتری را پیش رو خواهد داشت.
9.   ارتباط
ارتباط چه به صورت ارتباطات کلامی باشد یا به صورت های دیگر، همواره در محل کار حیاتی است. یکی از دلایل اصلی این امر این است که داشتن تعامل اجتماعی به ایجاد روابط مناسبی با همکاران و سرپرستان در محل کار کمک خواهد کرد.
با داشتن مهارت های ارتباطی خوب، می توان به خوبی انتظارات خود را بیان داشت و اهداف خود را به روشنی عنوان نمود. کارکنانی مولدتر هستند، که می دانند چگونه با همکاران خود در یک سازمان ارتباط برقرار کنند.
10. کار گروهی
بدیهی است، اگر شرکت همه چیز را به فعالیت یک فرد وابسته کند، هرگز نمی تواند موفق باشد. موفقیت های مختلف زمانی حاصل می شوند که افراد مختلف برای رسیدن به یک هدف مشترک با هم کار کنند.
بازیکنان تیم تمایل دارند یک فرهنگ دوستانه داشته باشند و در سایه ی آن فرهنگ با هم همکاری نمایند. افزون بر این، زمانی که کارکنان، استعدادهای مختلف و یا نقاط قوت خود را با هم ترکیب کنند، سازمان نیز به عنوان یک کل دارای عملکرد بهتری خواهد بود.
محل کار مدرن محل مناسبی برای افرادی است که می توانند با همکاران خود همکاری بهتری داشته باشند. اگر شما یک بازیکن خوب باشید، مطمئنا برای تبلیغات و پیشرفت حرفه ای در نظر گرفته خواهید شد.
11. مهارت های متقاعد کننده
هنگامی که شما با دیگران در مورد ایده ها، خدمات یا محصولات خود سخن می گویید، باید از مهارت های متقاعد کننده ای برخوردار باشید تا بتوانید هر یک از محصولاتتان را به فروش برسانید. این گونه مهارت ها برای پیشرفت در حرفه تان لازم است زیرا شما باید بتوانید یک استدلال قوی و قانع کننده داشته باشید تا به واسطه ی آن بتوانید فرد دیگری را وادار کنید تا محصولاتتان را به فروش برساند.
12. مهارت های مذاکره
از مذاکره برای حقوق گرفته تا گرفتن حق خود در سازمان، هرگز قدرت مذاکره را دست کم نگیرید. در محل کار امروز، مهارت های مذاکره خوب در طول بحث های داخلی و خارجی بسیار سودمند هستند.
فروشندگان یک محصول یا ایده جدید همواره برای فروش محصولات و ایده هایشان به فنون مذاکره نیاز دارند.
13. دانستن چگونگی نشان دادن همدلی
ایجاد روابط و حفظ آنها برای موفقیت در بلند مدت مهم است. داشتن توانایی همدلی با دیگران، یک عنصر کلیدی برای پیشبرد کار شماست. با همدردی، شما می توانید از دیگران حمایت کنید و حمایت آنها را نیز جلب نمایید.
در واقع نیازی نیست که در محل کار مانند رباتی باشید که تمام کارها را انجام می دهد بلکه با همدردی قطعا تمام کارها سریع تر پیش خواهد رفت. بنابراین یاد بگیرید که برای جلب حمایت، با دیگران همدردی کنید به این ترتیب محیطی پویاتر با بازخورد مثبت تر خواهید داشت.
14. مهارت های حل مسئله
شما باید دارای مهارت های حل مسئله باشید چرا که قطعا در محیط کاریتان مسائل غیر قابل پیش بینی زیادی پیش خواهد آمد که به این مهارت ها نیاز خواهند داشت. در این راستا برای حل مشکلات سازمانی، باید با روسا و همکاران و زیر دستنتان همکاری های لازم را داشته باشید.
15. صبر در رابطه با دیگران
صبر و شکیبایی با دیگران می تواند صبر و شکیبایی در کارها را به شما بیاموزد. در حالی که محل کار مدرن می تواند موقعیت های استرس زای زیادی را ایجاد کند، صبر در رابطه با سرپرستان و همکاران می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید.
صبر، مهارتی است که کسب آن دشوار می باشد، با این حال این مهارت یک دارایی فوق العاده ارزشمند برای دستیابی به موفقیت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر